בלוג
איקס
קידום אתרים אורגני ממומן קידום ברשתות חברתיות - סייט איקס בניית אתרים

3 אבני יסוד לאתר אפקטיבי ומוביל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
בין אם מדובר באתר תדמית המציג את השירותים שלך, אתר מסחר אונליין או בלוג אישי, הצלחת האתר תימדד באותו האופן - כמה מעורבות ואינטראקציה האתר מייצר? בפוסט הזה אציג 3 אבני יסוד לאתר אפקטיבי שמייצר מעורבות.
אוראל דנינו

אוראל דנינו

מנהל פרויקטים

לפני שמתחילים, חשוב לי לחדד מה זה מעורבות ואינטראקציה ברמת הדיגיטל. גולשים שמגיעים לאתר שלך, עוברים בין העמודים השונים באתר, משאירים פרטים, מבצעים רכישות, מגיבים לפוסטים, משתפים את המוצרים או המאמרים שלך ברשתות החברתיות וכו' – במילים אחרות, אותם גולשים מעורבים ומקיימים אינטראקציה עם האתר שלך. זהו חידדתי, נמשיך לאבני היסוד.

כיף לי – אז אני נשאר 🙂
עד כמה האתר שלך ידידותי ונוח למשתמש? כשמדברים על חווית משתמש, רובנו זורקים לאוויר "מילים גבוהות" כמו UX או UI והרבה פעמים אין למילים האלה כיסוי, כי הם מבלבלים בין הדברים, טועים ומטעים אבל אני לא מתכוון לעשות זאת. אני אעשה את זה פשוט… חווית משתמש טובה, היא כזו שמייצרים תנאים נוחים ופשוטים למשתמשים למצוא את מה שהם מחפשים. זה הכל. גדול האדריכלים, מיס ואן דר רווה, תבע את המונח "Less is more" כלומר, מינימליסטי זה מנצח. ואני מסכים איתו לגמרי בהקשר הזה. לפעמים חלקנו רוצים להיות "מיוחדים ומגנבים" ומבלי שנשים לב, אנו עלולים לפספס את הפואנטה.
אז כאשר אנו מאפשרים למשתמשים באתר שלנו להתמצא בו בקלות, וברגע שזה קורה, אז גם המטרות העסקיות של האתר מושגות. המשתמשים מבצעים רכישות, משתפים, ממשיכים לקרוא וכו'.
עד כאן מבחינת נוחות הגלישה. אבל גם לעיצוב, הצבעים, הצורות יש חלק חשוב בחוויית המשתמש. עיצוב אתר טוב ובהתאם לקהל היעד שלך, ייצור חיבור אמוציונלי בין המשתמשים לאתר. דוגמה קטנה; מחקרים מוכיחים שנשים יתחברו יותר לצורות מעוגלות לעומת גברים שיתחברו יותר לצורות עם חיתוכים חדים. אז אם האתר שלך מוכר תכשיטים לנשים…. לסיכום החלק הזה, אומר שזה כמובן לא הכל, גם מהירות טעינת האתר, התוכן ועוד אחראים גם הם על חווית המשתמש אבל אנחנו נגענו בעיקר. אני תמיד ממליץ לבצע מבחני שימושיות לאנשים שמייצגים את קהל היעד שלכם, ככה תקבלו את האינדיקציה הטובה ביותר.

התוכן הוא המלך !
תוכן טוב הוא הגורם המקשר בינך לבין קהל הלקוחות שלך.
בעידן הדיגיטלי, כולנו חשופים לעודף מידע כמעט בכל תחום, הפרסום בערוצים המסורתיים נתפס כיותר מכירתי ופחות אמין ולכן תוכן איכותי הוא עדיין הדרך הטובה ביותר להתחבר ולבנות אמון עם קהל הלקוחות שלך. תוכן טוב זה לא רק תוכן שכתוב בצורה יפה ומקצועית, התוכן באתר שלך אמור לשרת את קהל הלקוחות שלך. לכן, תרם כתיבת התוכן, עלייך לשאול את עצמך שאלות כמו; מי קהל היעד שלי? ולהגדיר אותו. אילו שאלות הוא יכול לשאול? מה הוא מחפש? מה ישפיע עליו? ועל-פי-זה לכתוב תוכן שיגרום לו להתחבר באופן הטבעי ביותר. ועכשיו הייתי רוצה לגעת בשתי נקודות חשובות: רלוונטיות ושיתופים.
התוכן באתר שלך חייב להתעדכן כל הזמן ולהיות רלוונטי. אם נכנסתי לאתר למצוא מידע בנושא מסוים, וראיתי מאמר מ-2015, המחשבה הראשונה שתעלה לי בראש היא "סביר להניח שהמאמר הזה כבר לא רלוונטי" ואסתלק משם, גם אם בפועל המאמר כן רלוונטי עדיין. כמו כן, לא נספק לקהל הפוטנציאלי שלנו מידע על נושאים שכבר לא רלוונטיים לתחום, מהסיבה הפשוטה שגם אנחנו נתפס כ"לא רלוונטיים".
דבר שני, שיתופים. את התוכן שתכתוב, חשוב להקפיד ולשתף ברשתות החברתיות על מנת להראות נוכחות ולהזכיר לכולם, היי אנחנו כאן.

הכל מתחיל ונגמר – באסטרטגיה.
הגענו לנקודה השלישית והאחרונה, ולצערי זו הנקודה שבה רוב היזמים והעסקים נופלים.
בעידן הדיגיטלי, הזירה האינטרנטית תחרותית ברמה שקשה לתאר במילים. אם יש לך אסטרטגיה, אז זה לא אמור להדאיג אותך. אתה בשליטה. אם אין לך, אז כדאי שתהייה לך אחת.
חלקנו חושבים שלאחר הקמת האתר, הדברים יקרו מעצמם, ככה זה באינטרנט, לא? ממש לא.
עלייך ליצור מסמך אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי. במסמך עלייך להגדיר את המטרות שאותן תרצה להשיג ולאחר מכן יש לציין את הפעולות שיש לנקוט על מנת להשיג את אותן מטרות. יש להגדיר את התזמון (יעד/מועד ספציפי) בו נשיג את המטרה ולתחום במסגרת זמן את הפעולות שננקוט עד להשגת היעד. יש לעקוב, למדוד ולבחון באופן עקבי את הדרך שלנו להשגת המטרות, וכל הזמן לבצע אופטימיזציה (התייעלות) לקמפיינים, ליונזלטר, הפצת תוכן, תכניות שותפים או כל פעולה אחרת שנרצה לנקוט למען השגת המטרה.

היה לי ממש כיף לכתוב לכם, מקווה שהצלחתי לעזור אפילו רק קצת…
בהצלחה אלופים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram